Tuesday, April 14, 2009

muda jelita..

satu hari di waktu petang saya kira..
beratur di kaunter tiket di salah satu panggung wayang..
sampai je giliran membeli tiket..

gadis kaunter : selamat petang..
abang pembeli : selamat petang..he's just not that into you..4.30..2..
gadis kaunter : oke..sila pilih seat..ni screen..seat yang bernombor sahaja..
abang pembeli : 7 dengan 8 eh..
gadis kaunter : tapi cerita ni untuk 18 PL..dah cukup umor ke masing2? (sambil tu pandang kt aku..ceitt)
abang pembeli : dah..dah..terlebih cukup dah kak..

sambil tersenyum gadis kaunter itu memberikan tiket dan baki duit..
dalam keadaan yang saya rase pelik sangat..
saya pon berfikir dan menilik2 diri sendiri dari atas sampai kaki seperti orang hilang anak..
kenapa ye?..
masih tidak ade jawapan untuk persoalan itu..

beratur membeli 1901 dan fresh oren..
okeh..dah bole masuk panggung dah bukak..

abang pungut tiket : mm..dah 18 tahun ke ni?
gadis 24 : sudahh..
abang pungut tiket : (pandang dari atas sampai bawah mcm saya ni alien pulak)..betol ke ni?..heheh
gadis 24 : iye..dah cukup dah..nak tengok ic ke?
abang pungut tiket : eh..eh..xpe2..selamat menonton..(pandang lagi sampai la dah hilang dari pandangan die)..

kenape dengan semua orang ni..
mude sangat ke saya ni di mata dorg..
sampai nak kate masih di bawah umur..
masuk ke mane2 masih perlu keluarkan ic semate2 untuk menunjukkan bukti bahawa sudah cukup umur..
awet mude sangat kot..
ahahahaha..
pakai jeans lusuh tshirt lusuh selipar jepun lusuh..
takkan tu pon bole menampakkan seseorang itu muda jelita..
ahahhaha..
saya berpakaian seperti itu disebabkan tade duit..huhuh (bole terima x alasan tu?)


*senyum2 la selalu kerana itu yang membuatkan anda sentiasa mude jelita..
terima kasih kepada sesiape yang membuat saya sentiasa tersenyum..hihihi

=)

17 kata pelawat:

TashadeNatasha said...

hoi hoi kau dan azea nmpk aku malu malu tak tadi?
hahhahaha

Anonymous said...

huhu.. awet muda ke?

mustno said...

to tashadeNatasha :
ahahah..aku tataw..aku xcam la wajah sebenar ko dikampus..huhuh
asal x ditegurin saja..
adeh..


to hazwanhassan :
hehe..aa awet mude kot..
jeles la tuh..

suezen said...

huhuhu...kecik sgt kot..sbr je lah...nmpk muda..thats ur advantage

fawani said...

awet mude..
bgus la tu :D
hehehe
xpe2.kite senasib.cume kte x kesa sgt sbb kte msh mude lgpn..
ngehehehe

Munky itu Hanjeng said...

hang pakai sabun betik jugak ka?hehehe..

cierzident said...

awet mude...kehkeh...

mustno said...

to fawani:
memang xpenah kesah pon..
memang dilahirkan untuk sentiase muda..
hihihi..

to mat anip:
dak aihh..
aku elergic ngn betik..
aku pakai putih telur buat masker..
huhuhu..

to cier:
hehe..
memang pon..

iraa bira said...

sama la aku gak kila..tp tkpa ja kut..dh ditakdir kan gini..suka ja aku..kang org laen dok anak 6 8 org..aku stil rampin bergaya mcm belum kawin..tp anak setahun sekali..k bye la kan.hahahaa

Anonymous said...

aah time dulu2 aku ingat ko budak darjah 4.. hehehehe..

mustno said...

to iraa bira:
anak setaun skali tu xdapat tu..
ahahah..
selang 5 taun la..

to ody:
tu melampau la kan sampai ingat budak darjah 4..aku pon lagi tinggi dr ko kan kan..ahahahah

PeduliApaAku said...

eh~
bkn baru umo 15 taon ker???

mustno said...

to azrat:
wekk!!
18 taun laa..seronok sikit..
dah dapat lesen ke mane2..
hihihi..

Anonymous said...

aikkk..

mustno said...

kenape???
tak pecaye ke??

Anonymous said...

ooOOO...ni soal ketinggian lah kan kan kan..minum lah susu byk2..hehh!

mustno said...

noOoo!!
ketinggian dah oke dah..hihi
memang awet muda la..
hohoho