Thursday, January 15, 2009

Maut...

hari ini hari jumaat..
esok sabtu..
bermakna ada kelas pada keesokkan hari..ayarkhh!!

semalam saya pegi menonton wayang..cerita baru..MAUT..filem baru arahan Bade Hj.Azmi..cerita dia berkisarkan 3kisah yang berlainan pada 3bulan yang berbeza..

kisah 1:
pada pendapat saya kisah yang pertama ni ending dia okay la..dia tolong cari mayat budak yang hilang tu..akhirnya budak dijumpai di jirat cina..sebab musabab dia mati pon jelas..ROGOL DAN BUNUH..astarfighullah..dan dikebumikan secara baik..

kisah 2:
mm..ending dia okey jugak..jalan cerita pon padat,jelas dan terang dengan bagaimana dia boleh jadi seorang yang terpesong akidah mungkin-minum arak..maksiat..xsembahyang..xpuasa..dll-..sebab dia pengsan selama beberapa hari..dan akhirnya dia akur dengan kuasa Allah..berubah menjadi wanita islam yang solehah..

kisah 3:
cerita yang ketiga ni pada bulan syawal..pada saya cerita yang kosong pada akhirnya..macam tergantung sikit..cerita dia memang ada teladan tp macam xcukup la senang cerita..apa jadi pada mak dia xbegitu jelas..
apa terjadi pada kubur dia pon tergantung..xkan la sampai bila2 tanah xcukop kot..xkan hari2 penggali kubur kena kambus tanah dia..isk isk sungguh tidak berpuas hati..


dah abeh cerita tu..kua dari panggung..terdengar sorang budak ni cakap..pompuan dengan lelaki..

budak pompuan : "isyh..menyesal datang tengok cerita maut nih..xbes lansung"
budak lelaki : "aa..menyesal"

astarfighullah..terkena batang hidung sendiri mungkin..tu pasal dia cakap macam tu kot..
pada saya cerita penuh dengan kesedaran..cuma saya tidak berpuas hati dengan sebahagian akhir ceritanya..tergantung..tahla mungkin cerita melayu kebanyakkannya macam tu kot..huhuh

haha tatawu...beri komen sahaja..peace ;P

0 kata pelawat: